Välkommen till SARK - Skövde Amatörradioklubb

- Nyheter -

Årsmöte 2024
Här kommer en liten kort sammanfattning ifrån årets årsmöte hos Skövde Radioamatörklubb.

Så var årsmötet 2024 avklarat. Det förflöt helt enligt planerna, tack vare att alla funktionärer ställde upp på omval, vilket gjorde det ganska enkelt för valberedningen denna gång ( också ).

Det en enda som var nytt, var att mötet bestämde att medlemsavgiften måste höjas till nästa år, dvs 2025. Detta för att möta de kraftigt ökade elkostnaderna som vi, som alla andra, drabbas av. Vi skulle behöva höja betydligt mer, men för att inte chocka medlemmarna, beslutades att höjning får stanna vid 75:-, och medlemsavgiften för 2025 blir således 375:- På punkten övriga frågor diskuterades våra möjligheter att rekrytera fler medlemmar, och kursverksamhet är en möjlig väg. Vi jobbar vidare med den frågan, så får vi var vi landar. På samma punkt diskuterades även den planerade vårträffen. Mer information om den kommer senare.

Efter mötet blev det som vanligt smörgåstårta och på tv'n i bakgrunden rullade bildspel med bilder ifrån både årets arbetsdagar samt även med äldre bilder ifrån div olika aktiviteter vid klubbstugan.

Nu väntar ett intensivt 2024, med många aktiviteter vid klubbstugan, men även en portabel-dag  kopplad till våra tävlingar SMFF / SMSS och SMLA.

/Bengt SM6OEF